Imunitatea – cel mai fidel apărător al sănătăţii

   Sistemul imunitar este un mecanism foarte important de apărare contra bacteriilor, viruşilor, alte substanţe străine corpului uman concret. Este format din ganglionii limfatici şi limfă, glanda timus, amigdale, măduva osoasă şi splina. Orice dereglare a funcţionării acestui sistem sub influenţa stresului, infecţiilor acute sau cronice, a unor toxine chimice, medicamente recomandate post transplant, sau în oncologie pune sub pericol viaţa sau sănătatea individului vizat.

   Cum ne vom repara imunitatea defectată? Studiile recente efectuate propun de efectuat 6 paşi efectivi în acest scop, şi anume:

1.DORMIŢI BINE ŞI REDUCEŢI STRESUL! Cînd dormim circa 8 ore în zi se eliberează în sînge nişte proteine specifice, numite CITOKINE, care accelerează mult recuperarea imunităţii.

2.DETOXICAREA organismului după boală, important este de efectuat curăţirea ficatului şi a intestinului. Evitaţi alimentele grele, utilizaţi fiecare 60 – 90 minute apă, sucuri de fructe proaspete, mestecarea mai îndelungată a fructelor în gură conduce la eliminarea abundentă a salivei şi o digestie mai rapidă.

3.MERGEŢI PE JOS!  Cîte  30 – 60 min de 2 ori pe zi, se relaxează muşchii tensionaţi se reduce stresul, tensiunea arterială, se ard calorii şi se reduce nivelul glucozei în sînge.

4.STIMULAŢI-VĂ ENERGIA!  Începeţi ziua cu un mic dejun ce va include Vitamina C: lămîie alte fructe, legume, sucuri de plante. Ziua în supe ferbinţi adăugaţi piper, ardei roşu, cimbir pe seară – ceapă, usturoi, un pahar de lapte cald.

5.REDUCEŢI STRESUL! Depresia, rănile cronice sau acute  psihice, fizice afecţiunile de durată conduc la creşterea nivelului hormonilor, ce pot influenţa starea organismului de stres, scad imunitatea, dereglează alte sisteme ale organismului  uman. Meditaţia este recomandată pentru scăderea  tensiunii arteriale,a glicemiei, îmbunătăţirii calităţi somnului. Vă puteţi relaxa cu un masaj, cre va reduce stresul, va stimula circulaţia cardio – vasculară. Ascultaţi muzică bună, lucraţi asupra pictogramelor  cu cuvinte încrucişate. Organizaţi  întîlniri  cu colegii, prietenii…

6.RÎDEŢI! Endorfinele sunt numite hormoni ai fericirii, se elimină în sânge în cantităţi mari cînd râdem, contribuie esenţial la creşterea rezistenţei la durere, diminuarea stresului. Umorul şi rîsul ajută la creşterea producţiei de anticorpi şi întăreşte sistemul imunitar.

Vicedirector medical, d.ş.m. Nicolae Frunză

Sursa: Ziarul  „Moldova Suverană „din 17.01.2018. 

Informaţii utile

Sunteţi mulţumit de calitatea serviciilor noastre

  • Da,super
  • Satisfăcător
  • Insuficient